Recension: Spioner på sängkanten (2009)

Spioner-pa-sangkanten-DVD-Omslag

Mike Beck försöker envist para ihop modern porr med äldre tiders gladporr utan att lyckas nämnvärt bra. ”Spioner på sängkanten” är inget undantag.

Här presenteras vi en historia om världens bästa agent som på kuppen råkar vara svensk. Eller rättare sagt, han var världens bästa agent. Superagenten Johnny King är inte med oss längre och alla spioner runt om i världen är nu ute efter hans hemliga papper. Den svenska säkerhetstjänstens är desperat och anlitar, på vinst, och som det kommer att visa sig, på förlust Johnny Kings okände tvillingbror Ludde Kavring. Ludde visar sig vara en dammsugarförsäljare och på köpet även oskuld! Ett ganska osannolikt val av person att spela en kvinnotjusande superagent.

Man gör tappra försök i att ge det humoristiska rejält med plats i denna film. Missförstå mig rätt, det är absolut inget fel med humor i en porrfilm! Men då skall det vara roligt också! Filmens nya ”superagent” Ludde bygger nog rejält på Kommisarie Clouseau från Rosa Pantern filmerna med Peter Sellers i huvudrollen. I varje fall försöker man göra honom lika klumpig som honom. Men humorn sträcker sig inte längre än till att Ludde snubblar då och då och är väldigt tafatt när det kommer till kvinnor. Utan något allt för stort driv i själva historien så radas här upp den sedvanliga räckan av sexscener som man kan förvänta sig av en sådan här film.

Skådespelarna gör vad de kan med det lilla till manus som existerar. De må vara åt det usla hållet på det planet, men är så mycket bättre när det kommer till själva sexet. Men detta är allt för standard för att bli särskilt upphetsande, i varje fall för mig. Det blev mer att jag slötittade mig igenom filmen än att jag riktigt hängav mig till den och hade en skön stund tillsammans med den…tyvärr.

Originaltitel: Spioner på sängkanten
Språk:
Svenska, Danska